雪の東京。
一番寒い2月に突入しましたね。 

雪が舞う歌舞伎座は風情があって思わず写真を撮ってしまいました。

この日は大事なアポがありまして、銀座へと向かいました。

日本の地下鉄は非常に優秀で、雪にも関わらず時間通りに着けました。海外ではほぼ在り得ないことですよね。

なぜならロンドンの鉄道は全くと言っていい程、当てにはなりませんでしたから(笑)

都内は夜には数センチの積雪となりましたが、私はかなりギリギリセーフで帰宅出来ましたので、あまり雪の影響はありませんでした。

最近は、今の自分の能力を超える仕事にトライさせて頂き、本当に刺激的な日々を過ごしています。

脳をフル回転させることによる疲労が凄すぎて、食欲がなくなることも…。

自分の能力の限界を飛び越えられる、というのは、殻を破ることが出来るチャンスですからワクワクする一方で、ある地点でポキッと挫折しないように気を付けないといけないので、もはや自分との闘い、ということになるのでしょうか。

しかし、海外のダンス競技会や鬼コーチのトレーニングキャンプで何年間も自分の心身を鍛えてきた経験が支えてくれるはずなのなので、新しいチャレンジもきっと乗り越え日々進化して行くことが出来ると信じています。

“Knowledge is The Most Powerful Weapon.”「知識は最強の武器である」という、このフレーズが好きです。今後、さらに勉強していこうと思います。


Tokyo had snow two days ago.
Isn't February the coldest month?

The Kabuki-za theatre, surrounded by snow, was incredibly picturesque, and I couldn't resist snapping a photo.

I had an important appointment meeting that day and made my way to Ginza.

The Japanese underground system is highly efficient, allowing me to arrive on time—an experience almost unimaginable abroad. In London, the trains were not very reliable, unfortunately...😅

It snowed in Tokyo at night, but I managed to make it home just in time.

Lately, I’ve been given the opportunity to step into a role that challenges my current abilities, bringing both excitement and exhaustion from pushing my brain to its limits, occasionally dampening my appetite.

While it’s invigorating to break out of my comfort zone, I’m mindful of not pushing myself too far, engaging in a personal battle of balance.

However, drawing from years of physical and mental training in overseas dance competitions and camps, I’m confident in my ability to conquer new challenges and grow each day.

I love this phrase:"Knowledge is The Most Powerful Weapon".

I'm always striving to learn and grow.

コメント

このブログの人気の投稿

さよなら。小嶋鉄治ダンススタジオ。

通訳の大仕事、ひと段落。

バレエ🩰2024踊りはじめ